lördag 17 september 2011

Dags att ta farväl till Dubai

Tog strandbussen på morgonen och tänkte sen gå från stället där de släpper av oss ut till palmön. Hahaha, min karta var något missvisande. Det tog 20 minuter för taxin att ta sig dit. Men jag kom ut till ön och såg hotellet man sett på bilder.

Det fanns ett stort vattenland som var ganska inbjudande med tanke på hur varmt här är men hur kul är det att leka själv?! De hade även ett akvarium och man kan leka med delfiner. För ett par år sedan hade jag rusat in och kollat fiskarna och det hade varit en stor lycka att få leka med delfiner. Dock har mina åsikter ändrats lite sen jag blivit ett bättre dykare och studerat vattenlivet och tittat på många dokumentärer. Ser ingen anledning att titta på fiskar genom ett glas när jag kan se det på riktigt. Efter att ha sett filmen The Cove (har ni inte sett den så gör det NU!) så har jag tappat lusten att betala för att se delfiner i fångenskap. Med andra ord hade jag inte så mkt att göra ute på palmön så jag tog monorailen tillbaka till fastland.Fast först åt jag världens goaste glass. Man vlade sin smak sen fick man välja typ nötter, kakor eller godis som de blandade i glassen och så stajlade dem genom att kasta glasskulorna högt upp i luften, men oj så gott det var!!




Åkte till en souk som jag läst om, det stod att man kunde gå vilse i smala gränder. Sånt gillar jag, så jag blev ganska besviken när det var ett nybyggt hus som låtsades vara en gammal souk. Men visst där var finnt och gick man utomhus kunde man se byggnaden Burj Al arab.


Blev snabbt uttråkad och tog en taxi till närmste metrostation vilket visade sig vara Mall of Emirates dit jag skulle åkt igår morse. Så jag tog en runda därinne. Ännu ett stort varhus. Kollade in skidbacken men var inte särskilt imponerad, så det blev ingen åktur för min del.

Ja, det var det det. Nu är jag tillbaka på hotellet och ska packa, posta vykort och duscha innan jag drar vidare till Seychellerna. Fick ett meddelande från GVI igår. Pga hajattackerna så har de stängt GVI på Curieuse dit jag skulle :(. Det betyder att jag kommer stanna på ön Mahe och bo där jag började min vistelse i marinparken Cap Terney. Blandade känslor för det. Jag var ju inriktad på den andra ön och såg framemot nya människor. Samtidigt älskar jag att dyka i marinparken, bästa stället i hela Seychellerna. Det blir nog bra......

Så nu blir det nog ingen uppdatering på ett tag. Om ni minns så fanns det inte så mkt internet i marinparken. Kommer dock stanna i Beau Vallon ett par dagar. Ska dyka lite imorgon med mina kollegor i dykshopen och på måndag ska jag ut på valhajsspanning, håll tummarna att jag äntligen kommer få se dem!!!!

På återseende

1 kommentar:

  1. Fina bilder :)
    Mjamjamjam den glassen hade jag inte tackat nej till :) :) :)

    SvaraRadera