fredag 16 september 2011

Tågtripp i bergen

Vi åkte till staden jag inte minns vad den heter, men typ Nuewelaella. Jag spenderade förmiddagen med en massage vilket inte riktigt blev den avslappnade upplevelse jag tänkt mig. I vanliga fall lägger man sig i ett varmt rum men nån svag musik och rökelser. Jag la mig ner i ett kallt rum, tre kvinnor som pratade och en unge som snorade. Under massagen så svarade dem till och med sin mobil. Vi hade lite bråttom så istället för en timme bad jag om 45 minuter, därav tre kvinnor som masserade mig samtidigt över hela kroppen. Det var skönt men inte så avslappnande. Vi blev körda till tågstationen där vi skulle ta ett tre timmars tåg ner till Ella. Vi fick andra klassens biljetter men tåget var fullt så i början fick vi stå upp. Men en snäll man gav sin plats till mig. Vi åkte sakta genom bergen och såg ett grönt landskap svepa förbi. Teplantage efter teplantage, grönsaksodlingar efter grönsaksodlingar. Otroligt vackert landskap. När vi kom fram till Ella var det meningen att vår chaufför skulle stå där och hämta upp oss, men vi såg inte skymten av honom. Vi ringde upp och han sa att han skulle vara där om 30 minuter. Efter en timme försökte vi ringa han igen men han svarade inte utan dök plötsligt upp i en tuktuk istället. Vår bil hade gått sönder vilket han inte kan hjälpa men han kunde ju ringt. Så tre personer bak i en tuktuk fick åka några mil tillbaka där de lagade bilen. Vi satt och väntade och här var de då inte vana vid turister. Alla gubbar och killar fullständigt tittade ut mig vilket Adam tyckte var jättekul. Bilen gick inte att laga så vi fick en ny bil som körde oss till Yala NP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar