fredag 2 september 2011

Avsked

Ja, det börjar verkligen gå mot sitt slut. Den här helgen har det varit avskedsfester. Vemodigt men samtidigt hög tid att göra nått annat. I fredags hade vi en trevlig middag med dem få divemastrar som är kvar. Åt god middag och drack ett par öl och pratade om våra upplevelser vi haft här. En lugn kväll. Kvällen efter blev något mer blöt och då menar jag inte regnet som kom. Vi hade personalfest och bossen hade köpt en himla massa mat. Han hade även bjudit dem fyra nya som ska ersätta oss och de hade tackat ja. Men när all mat var tillagad hade dem fortfarande inte dökit upp. Vi försökte få tag på dem men de svarade inte. Dem satt på en pub och var fulla visade sig sen. Kan säga att vår chef var allt annat än imponerad, man kunde se hur besviken han var. Tog död på feststämningen ganska mycket. Vi gjorde vårt bästa för att liva upp festen. Våra lokala vänner kom senare och hjälpte till att äta all mat som vi hade och de livade upp stämningen. Mätta och belåtna stack vi ut till Lafaya. Vilken natt vi hade. Alla bjöd på drinkar och vi sa hejdå till folk och vi dansade och kramades. Det blev en ganska känslosam kväll. Många drinkar blev det och sprit får folk att göra galna saker så det enda jag kan säga att om resten av den natten är ”what happens in seychelles stays in seychelles” :) Men jag hade en jättekul natt och jag var duktig dagen efter, jag tog mig ur sängen och var på jobbet hela dan.

Idag var min sista dag på dykshopen. Tva fundive fick jag och Adam och vi dok pa Twin Bargers som ar ett vrak dyk och Aquarium som ar ett korall dyk. Vilket passade bra for det ar dar vi dykt allra mest. INga topppen dyk, det fick vi daremot igar. Vi akte till Marin parken dar vi jobbade som volontarer, vilket fortfarande ar min favoritplats att dyka har. Och jag hade tva toppen dyk. HIttade tva skoldpaddor, en babyhaj och 6 stycken extremt ovanliga lovfiskar (har sett tva stycken i marin parken tidigare), sa jag var lyrisk nar jag kom upp och mina kunder jag hade med mig var lyriska over hajen. Alla var nojda och glada.

Sa nu ar jag arbetslos och har istallet semester. Imorgon aker jag och Adam till en ö som heter Desroches vilket är en av dem yttre öarna.
http://www.desroches-island.com/
Där ska vi ha semester 3 dagar. Eftersom det är en av de yttre öarna och ganska orört hoppas vi på fantastisk dykning. Vi flyger tillbaka till Mahe på måndag och hämtar resterande av vår packning och åker tillbaka till flygplatsen för att åka vidare till Sri Lanka. Adam kanner folk dar sa vi ska bo i ett B&B gratis som ligger 50m fran stranden. Ser jag verkligen framemot. Den 15 sep skiljs vi at. Adam aker hem till Australien och jag besoker Dubai i nagra dagar innan jag aker tillbaka till Seychellerna och det ardags for mig att studera koraller igen.

Kan inte fatta att mina 22 veckor har redan ar over. Sager bara, har du chansen och vill gora natt annorlunda sa gor det jag precis gjort. Har haft en fantastisk tid har. Har lart mig manga nya saker, har traffat en massa nya manniskor och fatt se manga fantastiska saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar