tisdag 12 juni 2012

10 juni – Kota Belud

Innan jag åker till Kota belud gick jag till kontoret där jag bokat min resa till Mantanani island. De skulle ha öppet trots att det är söndag. Jag kom dit och det var stängt. Gick dit vid tiotiden igen, tänkte att jag kanske läst fel om öppet tider. Men det var fortfarande kolsvart där inne. Jaha, vad gör jag då. Sk ajag åka till Kota Belud iaf och hoppas jag får förlja med båten ut trots att jag inte betalt. Det är ju trots allt dem som inte har öppet trots att de sagt så. Går tillbaka till mitt hotel och börjar packa. Kollar mina mail och hittar ett telefonnummer till företaget och ringer dem. En kille svarar och säger att han är på kontoret och varit det hela tiden, skitsnack. Så jag går dit igen och betalar. Frågar vad som händer om regnet fortsätter, kommer jag inte få åka ut till ön. Risken finns, fick jag till svar. Tog en minibuss till Kota Belud som är norr om KK. Vilken skillnad från Madagaskar. Bilen är hel, man har ett eget säte, vägarna är fina och det tog knappt två timmar att komma fram. Regnet bara öser ner, så det blir ingen större stadsvandring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar