torsdag 7 juni 2012

7 juli – Kota Kinabalu

Det var lite tajt med tiden på kuala lumpurs flygplats, men jag hann precis. Flygturen till Kota Kinabalu var bara ett par timmar. Hann med ett par timmars promenad i stan. Jag gillar den verkligen. Jag bor på en av huvudgatorna som är mysig och full av restauranger och uteserveringar. Jag har jätte nära till havet och alla stora shopping malls. Här finns mer turister än tex Madagaskar. Jag bor på ett backpackerhotel, vilket är trevligt för omväxlings skull. Har redan pratat med folk. Till och med ute på stan kommer vänliga människor fram och pratar. Så det känns väldigt kul. Var dessutom inne på en dykshop. Kostar ju ingenting att dyka här. Så på lördag blir det dykning vid öarna här om de får tag på fler dykare. Sen har jag förstås redan provat maten. Fantastisk god mat för mindre än 15 kr. Som sagt jag gillar stället. Synd att jag inte tog kameran med mig. Satt uppe på femte våningen och hade utsikt över havet och öarna här utanför. Sen beställde jag en dricka...trodde jag...visade sig vara en skum dessert. De tog en djup tallrik och fyllde den med is, sen hällde de på en massa gelesaker i olika färger. Det såg läckert ut men det var ju en jos jag ville ha inte färgade geleklumpar. Nähe, nu ska det bli gott att sova, har inte gjort det på över ett dygn. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar