tisdag 5 juni 2012

5 juni – R.I.P Gizmo

Idag var tanken att åka till den stora staden på andra kusten. Men vaknade upp till ännu en dag med dåligt väder och kände inte alls för det. Så jag stannade i mitt rum och satt och skrev artiklar hela dagen. Har nog inte berättat detta, men jag har fått äran att skriva dykartiklar för en websida som handlar om dykning. Fick skriva en provartikel och de gillade den och vill att jag ska skriva mer. Så nu har jag skrivit nästan 10 artiklar, både om egna erfarenheter men även mer fakta om dykning i afrika. Som jag sa, det är mer en ära att få skriva än vad jag tjänar på det. Men jag ser det mer som en erfarenhet än ett jobb. Vem vet, det kanske leder till nått annat spännande.... Så till något väldigt ledsamt. Jag fick ett mail av Daniel. Gizmo insjuknade rejält igår. Magen svullnade upp, hon slutade att äta och dricka och kunde tillslut knappt gå. Hon togs genast till veterinären där de försökte operera henne. Men hennes kropp orkade inte så hon somnade in efter mindre än 10 minuter. Det visade sig att hon hade tumörer på flera ställen och operationen hade inte räddats henne liv i vilket fall. Så just nu är jag ganska ledsen, tårarna slutar inte att rinna. Jag är väldigt glad att hon insjukna så snabbt och att hon sista helgen fick vara i Ugglarp och busa vid havet. Jag vet att hon älskade att vara där. Jag vet ju att detta skulle hände förr eller senare. Man hoppas ju alltid på senare. Men det är bara att försöka minnas alla goda minnen och dem har jag många av. Min kära lilla Gizmo finns kanske inte mer, men hon kommer alltid finnas i mitt hjärta R.I.P Gizmo ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar