tisdag 22 januari 2013

arusha


Sex timmars körning till Arusha och jag och Anna blev avsläppta i stan för att handla lite, när vi kom till campingen var bara en buss parkerad och den var dessutom kört fast i det mjuka blöta gräset. Danne stod och förhandlade med arg afrikan och vi blev uppdaterade att de kört och krockat och båda skyller på varandra, men eftermycket förhandling kom de överens. Hade en heldag i arusha vilket kanske inte är helt logiskt för det finns inget att göra, men det fanns en pool att hänga vid. Märks att vi verkligen är i afrika. Skulle få köttbullar med sås och potatis på kvällen, middagen kom en timme för sent och såsen fick vi vänta ytterligare 45 min på. Folk fick tillbaka sina tvättade kläder helt förstörda utan ens en ursäkt men krävdes däremot på betalning för de använde för mycket toapapper. Gruppen åkte till ngorogoro medans jag och mats stannade. Hade ett dygn på egen hand utan gruppen som jag tror vi båda såg framemot. Läste och sov middag innan två nya rosa bussar rullade in på campingen. Det var en 50 + resa med välbekanta ansiktet. Daniel och hans föräldrar var med, kul att träffas. På kvällen försökte mats, daniel och niklas få loss vår buss utan framgång. Så mats var uppe med tuppen nästa morgon för att få loss den. Det tog flera timmar, mycket grävande (har blåsa i handen som bevis) och vi fick ta vår lastbil till hjälp och vinscha upp den, vilket jublel det blev. Resten av eftermiddagen satt vi i lugn och ro och förberedde middag som vi hade klar när gruppen kom. Ännu ett jubel när jag bjöd på biffstek, potatis, cole slaw och bea. Så uppskattat att jag fick en puss på munnen av Birk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar