söndag 27 januari 2013

lake bunyoni


Vår camping ligger på en slänt ner till sjön, där det finns brygger att slappa på. En mysig trädgård med en fin uteservering. En oas som är härlig att komma till och bara läsa sin bok eller lyssna på grodornas sång och getternas bräkande. Titta på lokalborna som sakta paddla förbi. Vi hade några entusiastiska resenärer. som provade paddlingen som var väldigt. underhållande, nu vet jag varför kanoten kallas för den vita korkskruven. Tre nätter har vi haft här och jag har mest sutit på bryggan i skuggan och läst bok och njutit av lugnet.
Sista dagen åkte jag in till närmaste stadför att handla lite. Det var så skönt för vifick gå i lugn och ro och handla på marknaden utan att det var tjugo barn som rycker i mina påsar och vill hjälpa mig att bära och hjälpa mig att handla. Så äntligen kunde jag gå i lugnoch ro och titta på alla fina grönsaker och frukter. Även i affärer var de endast väldigt hjälpsamma och så tacksamma för allt vi köpte så våra personliga saker vi handla fick vi gratis. Nu har alla blivit friska och glada igen och ser nu framemot att åka till Queen elisabeth parkoch få se lite djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar