tisdag 1 januari 2013

safari i etosha


Vi lämnade Swakop och styrde bussen mot Etosha för lite Safari. Gjorde dock ett nattstopp i en liten stad som heter Outjo där vi faktiskt möttes av regn, men det var kort varigt. Tyvärr måste jag säga att min tredje gång i Etosha var min sämsta safari. Här har jag tidigare sett mycket djur och även många lejon och leopard varje gång. Men denna gång blev det bara en del antiloper, oryx, zebror, några få giraffer, en enda elefant, tre lejon, och ett par noshörningar. Vi körde flera gånger utan att se ett djur på väldigt länge, det blev till och med lite tråkigt får mig som är värsta safarinörden. Varjecamping har ett vattenhål och de var tydligen fulla av djur bland annat fler elefanter ochnoshörningar men de missade jag tyvärr, fick jobba istället och var sedan för trött. Men samtidigt är det ju vilda djur och det är ju det som är halva spänningen om man skafå sedjur eller inte, för första gången hade vi lite otur. Tur att jag har fler safaris att se framemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar