tisdag 1 januari 2013

botswana


Vi lämnade Namibia och åkte in till Botswana och åkte till Maun. Två heldagar med utflykter till okavanga deltat stod på schemat. Här var otroligt varmt så jag passade på att njuta av lyxigheter som AC och tv. Det jag inte kommer glömma i Maun är vår sista frukost när jag och matlaget började göra frukost, himlen öppnade sig. På bara några sekunder flöt salamin och osten ochvi var dyngsyra. Fick snabbt skicka in frukosten i ena bussen och försöka få plats att äta. Jag trodde inte att jag kunde bli blötare men när jagskulle sätta in gasolen passade taklaget på att tömma preseningen på taket på vattnet och där stod jag under fick mig en rejäl dusch, haha. Vi körde till en ny plats för mig, Chobe. På morgonen åkte vi ut på floden för att titta på djur. Vi såg massor av krokodiler och flodhästar. Vi såg två flodisar som slogs, som sket, som tog tupplur, som betade och som sprang hur lätt som helst ivattnet. En blev nog lite irriterad och sprang efter båten, ser nästan ut som de springer på ytan. Pricken över iet var när det kom tjugo elefanter som kom ner till vattnet för att dricka. Alla var väldigt nöjda med vår morgontripp. Jag var tacksam att chaffisen hoppade in som matansvarig så jag kunde följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar