tisdag 22 januari 2013

gänget anländer


Som matansvarig på tidigare resor har jag haft det ganska lätt, några vegetarianer, laktosallergiker och andra lätta allergier. Men när jag satt i bussen och fick se listor på det nya gänget blev jag förskräckt. Vi är totalt 45 personer. I detta gäng har vi sju vegetarianer, en vegan, en laktosallergiker, en bönallergiker, en nöt och soyaallergiker och värst av allt en glutenallerkier. Skjut mig!!!!! Hur ska jag reda detta med två gasolkök och ingen möjlighet att köpa specialvaror? Min räddning är att det är få luncher och middagar. Innan gruppen anlände, städade vi andra bussen och åkte till en biltvätt för att få dem rena även på utsidan. Har aldrig sett afrikaner bli så glada att jobba, de jublade när vi körde in bussarna och de skimrade rosa när de var klara. Sen var det dags att hämta våra nya resenärer på flygplatsen och hälsa dem välkomna. Vi tog dem till ett shoppingcenter så de kan växla pengar och köpa vatten. Jag och Anders shoppade lite mat och åkte till stans största grönsaksmarknad där det var kaos. Hade tio pojkar efter oss som ville bära våra kassar. Var helt slut när vi var klara. På kvällen hade vi en välkomstmiddag och information om de närmsta dagarna av Christoffer som är svensk men bott här i sju år och fixar våra gorillatillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar