lördag 10 mars 2012

Dag 52 – Sista dan med gänget

Idag blev det inte mycket gjort. Tror många var trötta efter gårdagens fest och sen börjar folk bli lite ledsna för att det imorrn är dags att åka hem så stämningen är inte helt på topp för alla. Andra tycker kanske det är skönt att komma ifrån den här kriminella stan. Många har blivit rånade både vid bankomater, mitt på trottoaren och till och med inne på våra rum har de varit inne och snott pengar. Trist men tur att ingen har blivit skadad iallafall.

4 kommentarer:

  1. Har nästan alla blivit rånade?
    Jag skulle stannat kvar och hållit ordning på buset.
    K.

    SvaraRadera
  2. Nä inte nästan alla men flera stycken. Ja, du borde stannat Krister,du vet ju hur man sliter tillbaka plånböcker, haha.
    Tyckte det var mest obehagligt att de gick in i vissa rum och tog pengar på vårt hotell som man behöver en kod för att komma in.

    SvaraRadera
  3. Med ett sådant modus operandi är det ju helt klart ett insidesjobb.
    Har du alibi för den aktuella tidpunken?
    Kan matlaget intyga att du var med dem hela dagen?
    K.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag hade andra resenärer som vittnen, jag lovar. Vi satt och fika nere i Waterfront vid den aktuella tidpunkten. Så inget matlag kan intyga men fiklag. Jag har ju lite ledigt här i Kapstaden när vi bor på hotell, it's nice!!!

    SvaraRadera