torsdag 15 mars 2012

Dag 54 – Ännu ett kärt återseende

Halv nio gick jag ut på Bloem street och där stod en blå Nissan Micra och väntade på mig. Föraren vinkar febrilt för att jag ska se henne. Det är Julia som jag var volontär med på Seychellerna som bor i stan. Var jättekul att se hennes alltid så glada ansikte igen. Hon hade även en surfarkompis med sig. Stackaren fick sitta bak i bilen och höra oss kackla på. Det var så mycket vi hade att berätta för varandra. Julia skulle ta mig till en strand där jag skulle få surfarlektioner av henne och hennes vän. Hon körde en bit ur staden vilket inte var så himla lätt för de flesta gator var avsttängda pga en stor cykeltävling. Vi kom till en fin lång strand med utsikt över hela kaptstaden, bergen och Robben island. Nu blev det ingen surfing för Julia blev snål och ville inte pröjsa så mkt för en bräda, sen var det väldigt höga vågor nära stranden som hade varit farligt för en nybörjare som mig. Så vi tog en strandpromenad och en fika istället. Så jag hade en väldigt trevlig förmiddag.


Eftermiddagen spenderades på ett café med chaufförerna för att planera nästa resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar