måndag 19 mars 2012

Dag 56 – Leka turist

Vad trevligt det var idag att komma ut på balkongen och äntligen få träffa lite folk igen. Också kul att se hur våra nya resenärer är fulla av energi och ska ut och se allt. Så de var alla redo att se stan och åkte iväg på olika turer. Jag och ett gäng killar ville leka riktiga turister och tog därför den blåa linjen på hop on hop off bussarna. Vi satt på taket och åkte genom hela kapstaden och förorter utanför och fick en guidad tur. Vi hoppade av vid botaniska trädgården vilket killarna tyckte var ganska pinsamt och höga vuxen poäng, haha.

Så det blev en kort promenad därinne innan vi hoppade på bussarna igen. Här är verkligen otroligt vackert överallt. Bergen och havet och vinodlingar, kan det bli bättre? I Camps bay hoppade vi av igen och intog den kritvita stranden. Vissa var modiga nog (eller korkade?!) att ta ett snabbdopp i det iskalla vattnet, jag var förståndig att stanna kvar på stranden. Har knappt legat på en strand här i Afrika så det var ganska trevligt att få sola lite även om jag efter en kvart blev ganska rastlös.

Men vi spenderade hela eftermiddagen där och det blev mycket färg på kroppen. Sen var det bara att åka sista biten på var busstur och sen hem och duscha och göra sig i ordning för välkomstmiddagen. Dags att mingla och lära känna dem nya. Fast det blev inte riktigt så. Pratade mycket med dem gamla som är kvar och en kille som är vän till Martin och rest på egen hand och han hade mycket att berätta om sin resa. Men nu har jag lärt mig många fler namn. Alltid nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar