måndag 19 mars 2012

Dag 60 – Afrikas sydligaste punkt för tredje gången

Idag var det dags för mig att sätta igång med matlagning. Hade ett matlag som varit med förr så det gick väldigt snabbt. Har vissa personer som har lite koll på mig så att jag kokar vattnet tillräckligt länge. Vi packade ihop och körde mot Hermanus där man kan se valar, men det är tyvärr inte säsong så vi såg inga. Sen körde vi vidare till Cape Agulhas där haven möts och det är afrikas sydligaste punkt. Har nu varit här tre gånger så jag orkade inte gå ner till stenen. Jag hade en fin utsikt vid bussarna och fick svara på lite frågor när det kom nyfikna människor och tittade på våra bussar med stor ögon. Inatt stannade vi på campingen nära havet så det är lite kyligt. Nu är även första middagen tillagad för denna grupp. Blev en kycklingwok med nudlar och alla verkade nöjda. Är lite nervös för här finns några stycken som jobbar i matbranschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar