måndag 26 mars 2012

Dag 68 – St Lucia

Tidig frukost och färd mot kusten och förhoppningsvis värmen igen. Fina vägar och inte allt för mycket stopp gjorde att vi körde våra mil ganska så snabbt och kom till St Lucia tidigt förmiddag. Här ska vi överge bussarna ett par nätter och sova på en lodge. Kul att höra allas ”Åhhh, vad fint här är” så fort de såg stället och husen vi bor i. Poolen gjorde inte heller saken sämre. Tog en liten tur i byn, inte så stort men ganska mysigt. Här är det wetland och hit kommer man för att ta båttur i wetlands för att titta på krokodiler och flodhästar. Efter all safari jag gjort tidigare så känner jag inte att det är ett måste. Jag hade planerat att dyka för det ligger fina rev i en bukt sex mil härifrån, så jag var säker på att det fanns en dykshop här. Men det gjorde det tyvärr inte. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Skulle kunna gå till stranden imorrn, men det är så starka strömmar så man får inte gå ut mer än till typ knähöjd. Idag gick de flesta till poolen och hängde där. Jag hann inte mer än dit förrän jag blev i slängd med kläderna på. På kvällen gick vi alla och åt på samma restaurang och det gick oförskämt snabbt trots vi var så många. Gick sedan vidare till den lokala puben och dansade hela natten lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar