lördag 10 mars 2012

Dag 53 – Dags för att säga hej då

Visst är det kul att bo centralt, men att bo på long street har också sina nackdelar. Har nog inte sovit mer än ett par timmar utan hållts vaken av allt dunkadunka musik från krogarna runtom och av någon konstig anledning så tutar alla som kör på gatorna här mitt i natten. Vågade inte sätta i öronproppar för då hade jag kanske missat väckarklockan och jag ville följa med till flygplatsen och säga hejdå till alla trots att det var väldigt tidigt. Vissa kommer jag sakna jättemycket andra inte alls. Men det blev ett stort kramkalas och vissa hade svårt att hålla tillbaka tårarna. Ja man kommer ju varandra ganska nära när man bor på bussarna i två månader. Det verkar som de flesta varit nöjda.

Vi som är lyckligt lottade och får stanna i Afrika åkte tillbaka till hotellet och jag tog faktiskt en tupplur innan vi gick till bussarna för en rejäl städning, Fy f-n vad skitigt det var. Känns väldigt konstigt på hotellet utan allt folk. Men måndag kväll kommer nästa grupp ner och vi börjar på sydöstafrikaresan, ser jag framemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar