måndag 19 mars 2012

Dag 58 – Gratismiddag och vinprovningen

På förmiddagen gick jag till alla våras favoritaffär Mr Price för att köpa lite kläder som jag behöver. Kläderna slits hårt på dessa resor och blir dessutom inte särskilt rena efter tvätt. Sen träffade jag en gäng killar från gruppen och vi åkte till Camp Bay för en sista dag på stranden. Jag, Tomas och Ivar stannade kvar längst. Tog en taxi hem för en dusch och ombytte och sen åkte vi + Linn ner till Waterfront för att äta en liten finare middag sista kvällen i Kapstaden. Vi gick som sagt på en finare restaurang så jag blev lite förvånad hur denna kväll slutade. Vi fick alla in vår mat men jag och Ivar fick in potatisklyftor och vi hade beställt deras goda örtpotatis. Jag sa till och vår servitör gick tillbaka till köket men kom tillbaka utan mos. Kocken var inte nöjd så vi kunde få potatisklyftor istället. Hur svårt kan det vara att göra mos, vilket jag sa. Så de skulle försöka igen och det tog tid. De andra hann att äta upp och vi hade fortfarande inte fått nån mat. Så då sa jag till dem att de fick bjuda oss på vin för våra glas var slut. Det gjorde de med besked. Det blev värsta vinprovningen. De korkade upp den ena efter den andra och jag fick smaka och mitt sällskap fick sig några glas de med. När vi tillslut fick maten var det väldigt gott. Struts med örtmos och rödlöksmarmelad. Dessutom var det schyssta mot mig och ivar och satt inte vår mat på notan. Sen åkte vi tillbaka och planen hade ju varit att ut och äta sen hem och sova. Men nu var vi lite lulliga under fötterna så vi gick in på den irländska baren och tog ett par öl och dansade lite. Gick sen vidare till Long street café där jag och Tomas satt en bra stund och snacka skit. Han är jäkla rolig, synd att han inte rest med oss och ska hem imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar