måndag 30 april 2012

Dag 100 – På egen hand....

Idag åkte killarna hem tidigt imorse och jag är plötsligt ensam efter 100 dar på en rosa buss. Konstig känsla. Vi har kört ca 1500 mil genom Afrika, det är helt galet långt. 11 länder varav 4 av dem var helt nya för mig. Jag har varit med om helt fantastiska saker, helt galna saker. Men på Rosa bussarna handlar det nog ändå främst om människorna man åker med. Det är dem som gör resan. Vi har haft tur. De flesta har varit glada, positiva och väldigt hjälpsamma. Så jag är jättenöjd med de senaste 3.5 månad som jag varit ute på vägarna här i Afrika. Men nu är det nya äventyr som väntar mig och denna gång på egen hand. Imorgon åker jag till Madagaskar. Där jag ska vara turist och resa runt en månad, vilket jag verkligen ser framemot. Har läst på lite de sista dagarna här i Kapstaden och har ett litet hum om vad jag kan hitta på min månad på världens fjärde största ö. Men jag kommer inte planera allt för mycket utan ta dagarna som de kommer och känna vad jag har lust till. Har pratat mycket med Michele som är en tjej jag lärde känna på seychellerna och hon ska också dit samtidigt som mig, så helt ensam kommer jag nog inte bli hela tiden. Ska bli jättekul att träffa henne igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar