söndag 1 april 2012

Dag 72 – Blyde river canyon

Ännu en tidig morgon för att hinna med en morgonsafari. Vi hade nog alla helst velat se en leopard. Körde på en väg där 20 lejon brukar hålla till men vi såg inga däremot, tro det eller ej ;-) ytterligare 5 noshörningar, haha.

Ganska kul när vi kör med våra bussar, folk som tittar på djur slutar filma djuren och filmar våra bussar mer. Efter lite frukost så lämnar vi krüger och styr bussarna mot Blyde river canyon. Kör genom apelsin och mangoodlingar och ser höga berg i bakgrunden. Som vanligt vackert här i sydafrika. Ganska tidigt på eftermiddagen kom vi fram till campingen i Blyderiver canyon. Solen strålar och vi fixar en lätt lunch med svensk blåbärsoppa, knäckebröd och lite melon, vilket verkligen uppskattades. Alla gick iväg till utsiktspunkterna men jag tänkte att jag gör det senare, börjar med att städa lite bland min mat och kollar lite vad jag har (dags att börja ta slut på allt vi har, bara tre veckor kvar på deras resa). När jag var klar hade den skinande solen försvunnit och blev ersatt av svarta moln, blixtrar och ösregn. Så vi satt alla inne i bussen och drack lite vin och hade mysigt. Hoppades att det skulle sluta när det var dags för matlagning, men det var bara att ta sig ut och halka rundor i leran som blivit. Jaja, det blev mat men vi blev lite blöta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar