fredag 27 april 2012

Dag 93 – Maputo

Hade inte så lång körning idag så vi kom fram till Maputo väldigt tidigt, vilket var bra. Då hade resenärerna gott om tid att strosa runt på stan och fixa sin sista shopping på dem olika marknaderna. För mig som ska resa vidare finns det ingen större anledning att shoppa en massa souvenirer så jag tog min bok gick upp på taket och låg i en hängmatta resten av dagen och läste. Fast lite shopping blev det förresten. Jag och Martin gick till en affär och köpte en himla massa snacks till vår bussresa ner till Kapstaden. På kvällen åkte vi alla till en restaurang för en sista middag ihop. Vi var 18-19 personer i en minivan som körde oss dit. Ganska trångt, men vi kände oss som riktiga afrikaner. De på restaurangen måste tyckt vi var konstiga. Där kom det in 38 vitingar och alla klädda i rosa, haha. Inte den mysigaste restaurangen direkt. Dessutom hade de fotboll på tv som afrikanerna tittade på och de var rejält högljuda. Tyckte det var lite jobbigt med allt skrik för mina stackars öron som fortfarande inte är friska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar