fredag 27 april 2012

Dag 97 – Hej då Bill & Bull

Blev inte helt klara med städningen igår så det var bara att fortsätta idag. Martin och Anton åkte till Jo i Fishhoek för att lämna alla kläder och annat som resenärerna lämnat och vill skänka till mer behövande. Under tiden fortsatte jag och Nicke med städandet och Danne silikonade rutorna. Lite trist väder men jag och Nicke tyckte vi var värda en lite utflykt efter all städning så Nicole körde upp oss till Paarl Mountain där värdens största granitbumling ligger. Jättefin utsikt.
Såg hela Paarl och ända bort till Taffelberget. När vi kom tillbaka åkte jag och Sabine in till stan och fixade lite käk och gick lite runt. Paarl är en jättemysig stad med fina gamla hus. Efter en väldigt sen lunch skjutsade Michael in oss till tågstationen och vi tog tåget in till Kapstaden och checkade in på samma backpackerställe som sist. Vi har ett 4-mannarum för fem personer. Ja, med all vår packning är det väldigt trångt. Kommer knappt in i rummet. Men samtidigt ville vi inte att en av oss skulle sova själv. Men vi är ju vana att ha det trångt. Jag, Nicke och Anton tog en krogrunda. Kan ju äntligen dricka lite öl igen efter att ha slutat med min penicillinkur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar