måndag 9 april 2012

Dag 80 – Tillbaka i Viktoriafallen

Startade dagen tidigt för att komma fram tidigt. Kom till gränsen redan vid elva. Fick vänta lite vid Zimbabwe gränsen för jag och fyra andra hade inget visum och det tog lite tid. När alla fått sina passa tillbaka körde vi ut ur gränsen men vi hann ca 20 m så ville nya kontrollanter kolla våra pass. Kom ytterligare 100 m och samma visa igen, kom ett par kilometer längre och det var dags IGEN!!! Den här gången var det en surgubbe och han kollade våra pass noga och stannde vid mitt och riste på huvudet och sa att det inte var giltligt för de hade glömt att skriva datum när det går ut. Han var inte glad och tvingade oss att öppna alla luckor och då började han tjata om att allt ska deklareras hos tullen. Tur att vi har Martin som är van vid sånt här och har lärt sig att snacka sig ur situationer som dessa. Så efter mycket tjafs fick vi köra vidare. Kom till Vic falls vid lunchtid. Idag bjöd jag på korv och fetaost sallad. Sen gick alla till Shearwaterkontoret för att anmäla sig till alla äventyrsgrejor man kan göra här. Jag har bara en sak som jag vill göra och det är att gå med lejon. Sist hade de ingen plats för mig så jag hoppas att det går bättre denna gång. Efter alla anmälningar tog vi en dusch och satt på oss lite finare kläder för att sen hoppa på den ökända sunset cruisen (även kallad booze cruise). Vi fick se både noshörningar och en elefant men det handlar mest om att umgås och dricka extremt starka drinkar. Blev som vanligt en väldigt blöt natt. Jag tror att alla för eller senare blev i slängd i poolen. Jag hamnar där två gånger, jäkla Danne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar