tisdag 17 april 2012

Dag 86 – Dykning

Vaknade med samma halsont och lite ont i örat men tänkte att jag följer med och ser om jag kan dyka. Så jag och Malin tar oss till dykfirman och det är bara vi som ska dyka och ett par som ska snorkla. Vi sätter oss i gummibåten och åker ut mot en av öarna vi ser utanför. På vägen dit ser jag några delfiner som hoppar i vågorna. Vi styr båten dit men de var tyvärr inte så leksugna, men vi fick iaf se dem. Första dyket hette stället fiskskålen. Jag blve jätteglad att jag kom ner och kunde dyka och tryckutjämna även om det inte var helt smärtfritt. Vi hann inte långt innan vi såg vår första revhaj, sen en stor rocka och där var en massa fisk överallt.
Malin och vår guide såg även en gråhaj, jag var lite för långt efter för att se den. En 50 minuter senare kom vi upp på båten och var nöjda med dyket och åkte till ön där vi slappade lite och fick en lättare lunch. Tog en promenad i sanddyner och kollade utsikten på toppen.
Dags för dyk 2 utanför revet. Men det gick inte lika bra. Kom bar aner ett par meter och kände hur örat var blockerat och det var helt omöjligt att tryckutjämna. Så jag fick avbryta och vänta ett bra tag på att båten kom och hämtade mig. Inte helt nöjd med detta. Jag som verkligen sett framemot att komma hit och få dyka, detta skulle ju vara höjdpunkten. Bara att hålla tummarna att det går över innan Tofo där man kan få se valhaj och djävulsrockorna, det är det jag allra mest sett framemot. När vi kom tillbaka till dykcentret och det fina hotellet det låg på stannade vi och åt middag här. Räkpasta, smaskens.

Foton kommer senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar