onsdag 9 april 2014

DET SNÖAR KÖRSBÄRSBLOM


Sista dagen i Kyoto och jag måste erkänna att jag börjar bli trött på tempel. Men jag kan vällinte varit här utan att sett guld och silver paviljong. Hoppar på en knökfull buss och svettas i 45 minuter och ångrar bittert att jag inte tog min klänning på mig istället för varma jeans. Guld paviljongen är ytterligare en fin trädgård med ett hus i guld. Efter denna promenad tog jag ytterligare en timmes bussfärd till silver paviljongen som jag hade kunnat skippat. Men sen tog jag filosofens väg tillbaka till stan. Flera kilometer längs en kanal kantad av körsbärsträd som börjar tappa sina blad. Såg ut som att det snöade, jättefint. Bara njöt av promenaden. Hade tänkt ta ett sista tempel men orkade inte se ett till så jag har bara traskat runt, runt och runt tills det mörknade. Tillbaka för attpacka ihop mina grejor. Ska upp riktigt tidigt imorrn för att flyga ner till Ishigaki. Bara längtar till havet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar