torsdag 3 april 2014

FRAMME I JAPAN


Direkt flyg till Tokyo var toppen och vi landade även en liten stund tidigare än beräknat. Tog ett tåg in till stan och möttes upp av Joje på en station. Vi tror det var fyra år sen sist vi träffades, verkligen jättekul att äntligen få ses. Det kändes inte som om det var fyra år sedan. Tio minuter senare var vi hemma hos henne. Jättefin lägenhet på 10 våningen. Kan säga att barnen växt en del sen vi sågs sist. Var ganska trött efter flygningen och inte sovit så många timmar sista dygnet så det var skönt med en avslappnad dag. Tog en fika, hämtade Arvid på dagis, gick i en park och fick se en del körsbärsblom. Åt bubbelglass, smattrade liksom i munnen. Såg jättemånga japaner som går runt med munskydd och folk ute med sina uppklädda hundar som de drog i vagn. Ja bara efter ett par timmar har jag fått uppleva en hel del tokigheter. Favoriten idag är nog toaletten. Sitsen är uppvarmd, finns en massa knappar till olika spolningar, finns delux varianter där det kan spelas musik så det inte hörs att man gör nummer två. Till skillnad från många andra länder så är det organiserat och välplanerat till tusan, så det känns hyffsat lätt än så länge att tex åka tunnelbana. Men ibland lite för omständigt, skulle fixa biljetter och gick till fyra olika kontor innan jag var rätt och jag vet inte hur många stämplar jag fick på mina biljetter. Det blev nog nästan lite panik när hon råkade stämpla fel och hon skulle stämpla med en annan som gick sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar