lördag 19 april 2014

ISHIGAKI, PART 1


Prick sex på morgon kom min taxi och körde mig till Osaka flygplats och sen tog det 2.5 timme att flyga till Ishigaki. Tog bussen till själva staden och gillade det jag såg på vägen, massor med amaryllis på vägkanterna och massor med liljor. Själva staden är väll inte så mycket att hurra för. Mitt hotell fanns inte en kotte utan det stod en lapp att de skulle komma två timmar senare, suck. Orkar inte gå för långt med väskan så jag tar långlunch. Dagen efter tar jag en båt till grannön som bara tar ca tio minuter. Taketomi är en liten ö med vita stränder och turkost vatten. En liten by med små söta gränder, vit sand och massor med rosa, röda blommor. En oxe kommer traskandes med en vagn full med glada japaner. Ja, här är mycket fint men, påminner om La DIGUE på Seychellerna. Men det saknas nått, strandsanden ser fin ut men är döda koraller som inte är så sköna att gå på. Vattnet är iskallt så ingen badar däremot skiner solen starkt och det är varmt så att sitta på en uteservering vid havet med en kall öl eller smoothie är just vad man önskar sig, men det finns inte. Så den där semesterkänslan infinner sig inte. Så efter ett par timmar ger jag upp och åker tillbaka till Ishigaki stad och lyckas hitta en uteservering med utsikt över hamnen, äter en god middag och läser ut ytterligare en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar