lördag 19 april 2014

ISHIGAKI PART 2


Efter ännu en frukost bestående av ris,misoppaoch andra odefinierbara saker hoppade jag på färjan tillbaka till Ishigaki. Det tog 4.5 timme och det fanns ingenting att göra mer än läsa och sova, det gungade väldigt så till och med jag blev lite lätt illamående. Vid färjeläget blev jag hämtad av nån från dykfirman jag ska dyka med. Enn jätteglad och pigg tjej som kan prata engelska, tjohoo. Hon tog mig mer norr ut på ön till Kabira bay som är öns kända strand. Här bor jag på ett pensionat med utsikt över bukten. Mycket vackert! Har bästa utsikten från mitt rum och där finns en stor altan med samma utsikt. Det flyger gigantiska och vackra fjärilar, färgglada fåglar, geckos låter roligt och det bor en ugglefamilj vid trädet, kan inte bli mycket bättre. Tanten som äger stället är pratglad och trevlig och trots dålig engelska så kan vi prata. Jag är den enda gästen idag så hon tycker hon ska ha ledigt och skippar laga mat utan tar ut mig på en lokal restaurang och beställer in alldeles för många rätter för att jag ska orka äta ens en tredjedel, själv äter hon ingt utan röker och dricker sprit istället. Vi sitter sen på altanen resten av kvällen och hon dricker vidare och berättar om sitt liv och lär mig .japanska. Haha, vilken kvinna och vilken kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar