måndag 23 juli 2012

Bye bye Borneo


Så nu har jag lämnat Alex & Lucy och Borneo. Har haft det väldigt bra och upplevt mycket. Så jag lämnar Borneo men inte Malaysia. Efter två timmars sömn tog jag flyget till Kuala Lumpur sex på morgonen. Så innan lunch tid hade jag redan checkat innan och börjat kolla in stan. Böörjade med tvillingbyggnaden Petrona som jag tror staden är mest känd för. Ja vad ska jag säga, det är en byggnad.
Har sett byggnaderna i Dubai och efter det är jag svår att imponeras på. Tog sen hop on hopp off bussen och fick en bra översikt på stan. Hoppade bara av en gång för att köpa en. Bussbiljett till Kota Besut. Stan i sig imponerar inte, känns ganska tråkig och opersonlig. Försöker leka modern stad med sina höga byggnader och exklusiva shoppingsmall. Samtidigt har de inte samverkande lokaltrafik. Skönt att lämna staden imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar