söndag 15 juli 2012

Lugn dag i Kuching.

Efter alla vandringar och utflykter sista tiden tänkte jag ha en lugn dag idag. Sovmorgon till åtta, sen satt jag och småprata med Lucy & Alex och åt frukost med dem. Tog en taxibåt över floden till andra sidan stan och gick och tittade på fort Margarita. Inte så stort elle rimponerande.
Försökte sen hitta orkideträdgården men lyckades inte. Vore ju inte så dumt om de hade skyltat till sina sevärdheter. Istället blev jag förföljd av en snuskkille. Han fråga om jag ville ligga med honom?!? Jag ignorerade honom och gick vidare. Då försökte han ta mig på brösten. Sa åt honom att sluta, men han gjorde ett nytt försök. Då blev jag rasande, stannade och blängde han i ögonen och sa åt honom att låte mig vara i fred. Jisses vad arg jag blev. Så jag skippade orkideerna och gick till kakfabriken istället. Här i Kuching har de några speciella kakor, kek lapis. Väldigt färgglada och med enmassa olika smaker. Det tar tydligen lång tid att baka dem, för de är liksom lager på lager kaka.
De bakar ett lager i taget och det kan vara upp till en tio lager. Jag ve vilken som är Lucy & Alex favorit så jag köper så klart en till dem. I affären finns det smakårover på alla sorter och personalen bjuder hela tiden på nya. Så mätt och belåten går jag därifrån med en chokladkaka och en chokladcheesecake (mamma den smakar som den polska ostkakan, jättegod). Tar båten tillbaka och hittar en fotoaffär där jag svettig och inte särskillt nyfriserad går in och tar passfoton till mina visum jag måste fixa för mina nya äventyr efter Borneo. Imorgon är sista dagen i Kuching och på Borneo. Tidigt söndagmorgon åker jag till Kuala lumpur. Men imorgon ska jag följa med tillden lokala srora marknade och äta frukost med. l & A ochderas vänner och sedan följa med deras vänner till bprneos största festival som vara i tre dar. Rainforrest festival därn dehar workshop och konsrter, ska bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar