måndag 23 juli 2012

perhentian island kecil


Sex på morgonen var vi framme och kl sju gick båten ut till ön. Perhentian består av två öar, jag valde den lilla. Här finns longbeach som är partystranden så jag valde den något mindre men tystare och renare Coral beach. Det visade sig dock vara svårt att hitta boende, allt var fullbokat. Hittade en argentinsk tjej som ville dela rum. Vi gick runt till alla ställen och allt var fullbokat eller väldigt dyrt. När vi nästan gav upp gick jag och frågade det finaste hotellet. Det visade sig att de hade dorm för en billig peng. Puh, vi fick nånstans att bo. Träffade ett par som åkt båt med oss och de lämnade stranden för de hittade ingenstans att bo. Efter frukost gick jag och bokade dykning för imorrn och sen intog jag hotellets strand med en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar