fredag 13 juli 2012

semengoh wildcenter - orangutanger

Kvart över sex ringde klockan och jag började min 20 min promenad till busstationen och hoppade på k6 som körde till ett ställe de tar hand om skadade eller orangutanger som levt i fångenskap som de rehabiliterar för att få ut dem i det vilda igen.
Så det är halvvilda. Klockan nio lägger de ut frukt på plattformar. Sen är det bara hoppas att de är sugna på banan eller papaya så de kommer och alla nyfikna turister kan få se dem.
Jag hade tur och fick se sex stycken som svingade runt mellan trädgrenarna. Gjorde värsta akrobatiska konster på repen som fanns mellan träden. Gick ner på plattforment och fyllde nävar, fötter och mun med frukt och klättrade sen upp i ett träd och hängde i en hand och åt frukt.
Såg väldigt kul ut. Tyvärr ficj jag inte se den stora alfahannen Rich. Han var där men gömde sig bakom buskar såvi kunde inte se honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar