måndag 23 juli 2012

Rain forest festivalen och frukost på lördasmarknaden

Började dagen med att följa med L & A och deras vänner till en stor marknad de har varje helg.Lite synd att jag inte tog med mig kameran för det var mycket frukter och grönsaker jag aldrig sett tidigare. Smakade på några skuma frukter och gröna pannkakor. Fast frukosten åt vi på en lokalsylta som gjorde stans bästa roti och dal enligt mina husvärdar. Det var faktiskt gott fast det va indiskt. På eftermiddagen träffade jag amerikanska Sara somjag träffade på orangutangstället. Vi hade bestämt att vi skulle åka ut till den kuturella byn två mil utanför stan för att kolla in den där regnskogsfestivalen som alla talar om. Hela stan är invaderad av folk från hela världen bara för att gå på den. På dagen hålls det en massa föreläsningar om musik och hantverk. Vi gick runt bland dem olika longhousen som är speciella hus här på Boreno.

Precis som en vanlig festival fanns det öltält och mat överallt. Väldigt mysigt att gå runt. Konserterna började inte förrän halv åtta. Så vi gick ner till stranden för att kolla in solnedgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar