onsdag 11 juli 2012

couchsurfing

För er som inte vetvad couchsurfing ska jag berätta. Folk anmäler sig på en hemsida att de tar emot främlingar somreser och låter dem helt enkelt bo hemma hos dem, gratis. Ganska bra sätt att resa billigt men framförallt möta folk som bor på stället du rest till. Anmälde mig till den här sidan i Madagaskar men har inte lyckats få tag på ett rum nu här i Kuching. Bor hos ett engelskt par som jobbar här. De fick mig genast att känna mig välkommenm. Fick mitt eget rum i deras fina hus med mysig trädgård bara 5 min promenadväg till stan, helt perfekt. Lucy och Alex heter dem och de bjöd mig på nybakat bröd och på kvällen en god curry. Så mitt första försök har gått riktigt bra. Trivs bra här. Vi satt uppe sent hela kvällen och pratade om det mesta. Så couchsurfing kan rekommenderas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar