måndag 9 juli 2012

Miri i Sarawak

Efter en kort visit i Brunei akte jag in i Sarawak och staden Miri som visade sig vara en ganska trevlig asiatisk stad. Delade rum med tva unga engelskor som jag spenderade dagen med. Vi gick ivag och bowlade. Var usel forsta rundan med spoade skiten ur dem andra omgangen, hehe. Andra dagen akte jag ut och dok. Blev positivt overraskad hur fint det var. Forsta dyket var ett djupdyk, inte sa mkt koraller med en hel del fisk. Andra dyket var helt fantastiskt. Har aldrig sett sa mycket fina koraller och det bara kryllade av fiskar och nakensnackor. Sista dyket borjade ett ovader komma in och blasa rejalt sa visibiliteten var sadar och vi fick tillsist avbryta.
Tredje dagen gick jag mest runt istaden och softade och pa kvallen tog jag en nattbuss till Kuching som ocksa ar min slutdestination har pa Borneo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar