tisdag 24 juli 2012

Svenska köttbullar med lingon och kinesisk actionrulle


Resan tillbaka till KL gick bra även om det inte var lika smidigt som när jag åkte andra hållet. Kom fram på kvällen och viste inte riktigt vad jag skulle hitta på så jag gick på bio och såg den nya batmanfilmen. Har två dagar att spendera i denna stad. Dag ett var planen att hämta ut mitt visum på vietnamesiska ambassaden vilket gick bra. Fick dock sitta och vänta i över en timme. Sen tog jag min packning och åkte till chinatown och tog in på ett hotell där och gick sen runt. Chinatown består av en massa marknader och matförsäljning. Tyvärr hade jag redan ätit annars hade jag provat uteserving med en sorts fondue. På en mobil vagn tar man sina grönsaker och kött sätter sig vid ett bord på trottoaren och i mitten av bordet finns det en bytta med varmt vatten där man kokar sin egen mat. Idag var planen att åka till Melaka, en. Busstur på två timmar. Men det stämde inte riktigt vad som stod i lonely planet. Bussarna gick från en helt annan busstation så jag hoppar över Melaka och stannar i stan. Tog åter mitt pick och pack o h buytte hotel igen. Bor nu nära centralstationen. Ska ta en buss ut till flygplatzsen imorrn så jag bor gärna nära. Bussen ut. Har sett allt jag vill se i stan så jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Så jag tog en massage. Inte den skönaste massagen jag haft och inte den vanliga soren heller. Började nästan skratt när hon hoppade upp på mig och gav mig ryggmassage med sina knä. Tog en promenad i ett gigantisk shoppingcenter. Inte för att jag var på shoppinghumör utan AC var välkommet. Hittade en annan biograf som visade en kinesisk actionfilm och jag tänkte varför inte. Hade dock en timme till godo och gick in på en restaurang och blev ganska förvånad när jag såg menyn. Bland alla. Udlar och risrätter hade dem svenska kött ullar med lingon. Jag måste erkänna att lingon lockade så mycket att jag valde det. Gud så gott!! Mätt och belåten satt jag mig i biostolen och önskade att jag hade en tjocktröja med mig. Varför envisas xem med att ha ACn på max. Filmen överraskade, den var faktiskt riktigt bra och kineserna har ju humor, xcet var inte bara sparka och slåss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar