torsdag 24 mars 2011

1 vecka......

Kan knappt fatta det, men om exakt en vecka så kommer jag att befinna mig på Mahe och på kvällen kommer jag att äta middag ihop med 3 andra som jag sedan ska jobba med :). Så himla spännande att få träffa dem jag ska bo och jobba ihop med. Så himla spännande att se om det verkligen är paradiset med dem vita stränderna och turkosa havet som jag tror.

Igår togs en stor börda från mina axlar när jag sålde bilen. Har varit ett stort orosmoment och äntligen kan jag slappna av lite. Min plan var att jag skulle slappa och ta det lite lugnt den här lediga veckan. Men det har verkligen varit full rulle med att fixa saker hela tiden och den inre stressen har gjort att jag sover dåligt, så jag är så himla trött så idag fick jag tyvärr avboka en inbjudan till Bjuv. Kändes surt men ganska vällbehövligt tyvärr.

Igår blev jag upphämtad i Klippan och följde med Monika till Helsingborg. Hann kolla igenom henns lägenhet lite snabbt och lite skitsnack över ett glas vin. Sen promenerade vi till Thai Corner där Linh väntade på mig. Det är verkligen en av mina absoluta favorit restaurang och det var som vanligt helt fantastisk mat :). pricken över i:et var deserten. Mmmmmmmmm vad gott det var med Bayleys creme bryle. Vattnas i munnen bara jag tänker på den. Hade en jättetrevlig kväll med Linh. Tacka Doung för den mumsiga efterrätten!!!

Idag försökte jag imponera mina föräldrar med mina matkunskaper. Vet inte omde blev så imponerade av min halvsvarta och torra köttfärslimpa, men de slapp iaf laga mat och diska. Nu ska vi prova min banankaka som verkar stenhård, haha.

2 kommentarer:

  1. Oj, nu är det nära! Jag hade självklart tänkt träffa dig innan du åker, men tiden bara rinner iväg...... Jag kommer följa ditt äventyr med spänning. Hoppas dina nya jobbarkompisar är toppen och att du får en fantstisk upplevelse! Sakna dig......

    Bamsekram från Pilla

    SvaraRadera
  2. Det håller jag verkligen med om, den sista månaden har verkligen bara flygit iväg. Vi får se till och träffas när jag kommer hem istället :). Ta hand om dig och din familj!!!

    Kram

    SvaraRadera