onsdag 23 mars 2011

Tunga bördor avklarade

Igår åkte jag in till Hässleholm för att få min lägenhet besiktigad. Var faktiskt lite nervös. Har hört dem som fått betala för tapeterna är dåliga och hört andra som betalat för städningen var för dålig. Men efter att ha städat i två dagar borde det ju inte vara några problem, däremot fanns det fläckar på tapeten i köket. Ägaren av lägenhet gick runt i 25 minuter och antecknade så pennan glödde. Vilket gjorde mig om ännu mera nervös. Men sen sa hon att det ser väldigt bra ut och tackade mig och önskade mig lycka till. En suck av lättnad kunde jag åka hem och börja fundera på nästa problem.....bilen.

Igår kväll var det dags för lite kvalitetstid med min älskade vän Kathy. Det blev grekisk mat, mycket skratt och en massa prat :). Jättemysig kväll som gick alldeles för fort. Tack Kathy för en smakens middag och för presenterna. Mamma skrattade åt den ena presenten som jag MÅSTE ta med mig. Jag blev jätteglad för presenten som jag inte för tjuvkika i (och jag har varit duktig än så länge!!!) Godiset finns kvar men lär vara uppäten innan jag åker.

Idag var det bilen som var prioritet ett. Jag bokade tider med flera tänkbara köpare, men hann aldrig iväg innan min mobil ringde och en gubbe var intresserad. Han körde hit och provkörde den och tillsist var papperna påskrivna. Så bilen är såld, tjohooooo! Fick inte mycket för den tyvärr, men just nu är det bara skönt att ha den såld. Så nu kan jag istället ut och njuta av våren istället för att köra halva Skåne runt och försöka sälja bilen. Så nu är så gott som allt praktiskt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar