torsdag 31 mars 2011

Framme!!!!!!

Framme!!!! Det har varit en lång resa som började i tisdagskväll med att jag åkte till Köpenhamn där jag övernattade för att tidigt igår morse flyga från Kastrup. Började med att göra bort mig direkt med att ramla inför alla människor som checkade in. Jag var väldigt baktung och skulle huka mig och det slutade med att jag låg på rygg och sprattlade med benen, haha. Måste sett ut som en skalbagge som ramlat på rygg, hur roligt som helst. När jag stod i kön till bagageincheckningen så var det ett par som hade typ 10 väskor och alla vägde mycket mer än 20 kilo och tjejen i disken var tjurig och berättade hur många tusenlappar det skulle kosta extra. Shit, tänkte jag och började fundera på vad min väska väger och kommer kosta extra. Fick som tur var en annan disk med en trevligare dam. Hon babblade och jag trodde jag skulle klara mig....men ack nej. 26 kilo visade min väska, vilket var 6 kilo för mycket till London däremot fick jag tydligen ha 30 kilo resten av resan. Men hon var lite schysst och skrev ner kilona och lurades med nått annat jag inte förstod så mina böter blev inte så höga som jag befarade ett tag. Jag är glad att de aldrig vägde handbagaget, hehe.

Turen till London gick så smidigt att vi kom tidigare än beräknat. Vilket kunde kvitta eftersom jag ändå skulle sitta där i fem timmar.
Sen var det dags för en kaotisk flygning. Har aldrig varit med om dess like. Vi blev typ en timme försenad för att folk på planet ställde till kaos. De satt sig på platser som inte var deras, sen flyttade de rundor, gick upp när vi började rulla osv. Sen hade jag oturen att sitta på ett ställe där jag räknade satt 15 småungar runtomkring mig. När en unge slutade skrika tog två andra över. Så i sju timmar fick jag höra på skrik konstant. Det blev inte mycket sömn och förlåt alla småbarnsföräldrar som kommer hata mig nu.....det borde finnas barnfria flyg.

Sju i morse (lokal tid, klockan fem sverigetid) landade jag tillslut på en väldigt grön liten ö. En trellig taxichaufför som var en väldigt bra guide körde mig till Daniellas bungalow. Träffade en annan tjej som också ska volontära fast på den andra ön tyvärr. Såg några på flyget som jag misstänker också ska volontära. För planet var fullt med kärlekspar och ett några få som jag åkte själva.
Jag bor i ett jättefint rum i en gigantisk trädgård med massor av blommor, fruktträd och färgglada fåglar (nått för dig Sussie). Tanten som äger stället är jättegullig. Synd att jag bara ska bo här en dag. Har tyvärr inte sett mycket av Bau Vallon för hör och häpnar det har ösregnat fram till nu:( ......det gör er lite glada, eller hur?
Ska snart kolla in stranden och kanske ta ett dopp, växla lite pengar, kolla vart Steph bor och vart jag ska bli upplockad imorrn.....en stressad dag helt enkelt.
Wow, jag är verkligen här!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar