tisdag 22 mars 2011

Flyttlasset går till Klippan

Är glad att denna helg äntligen är över. Den blev något jobbigare än jag planerat. Mina föräldrar kom med ett släp i lördags morse. Pappa chockades direkt av hur mycket grejor jag hade som de ska förvara på sin vind. Han kunde inte riktigt släppa hur många lådor jag hade och muttrade om detta hela dan. Kan förstå honom, jag fattar inte själv hur kunde bli så många lådor. I en hel vecka har jag fyllt hela soprummet i huset och vi fyllde hela släpet och körde till tippen som vi slängde och jag har sålt eller gett bort så gott som alla möbler och ändå fyllde vi hela släpet med grejor som jag ska behålla. Så nu är vinden full med mina saker. Var ganska trött i både armar och rygg när dagen var över.

I söndags åkte jag själv tillbaka till lägenheten och började städa. Att städa kylskåp, garderober och listor och putsa fönster tog sin lilla tid och jag jobbade på så fort jag kunde för att slippa behöva åka tillbaka en dag till, men på eftermiddagen fick jag tillslut ge mig och inse att det kommer bli två dagars städning. Låt mis slippa flytta på länge länge. Det är nog bland det jobbigaste och tråkigaste man kan göra.

På söndagkväll var det avskedsmiddag med gänget från gymmet. Så vid halv sex fick jag slita mig från flyttstädningen och gå till Sanphoung istället. Var gulligt av henne att få ihop en middag. Det bjöds på vin och salta pinnar medans vi väntade på alla skulle komma. Var grymt sugen på vin men fick hålla mig till vatten eftersom jag var tvungen att köra till Klippan sen :(. Vi stack iväg till Asia Corner och åt en massa god mat. Jag hade en jättetrevlig kväll Känns ganska sorligt att lämna gymmet nu när det är många instruktörer och det har blivit en så himla go stämning och gemmenskap. De satt på middagen och planerade fester och saker de ska göra i sommar. Jag kommer sakna gänget på gymmet.

Strax ska jag åka in till Hässleholm en sista gång och få min lägenhet besiktigad. Så håll tummarna att det går vägen. Sen har jag bara en vecka kvar tills jag ska åka och jag har varenda dag uppbokad med någon kompis. Idag är det världens bästa Kathy som jag ska träffa. Ser jag framemot:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar