torsdag 31 mars 2011

Beau Vallon

Nu ska jag skämma bort er med två inlägg på en och samma dag. Gäller att passa på nu när man ändå har gratis wifi och bara kan sitta på sin altan och skyla sig från regnet som envisas med att komma tillbaka hela tiden.

Jag bor ett par kilometer bort från själva centrum.....om man nu kan kalla det centrum. Beau Vallon är väldigt litet, bara några få restauranger och hotell. Extremt lite folk (=turister) här. Stranden är lång och fin och allt annat än fullproppad med solstolar och jobbiga försäljare. Så ska man bara relaxa och vill vara ifred, åk hit. Men jag kan tänka mig att man kan bli lite uttråkad med tanke på hur litet utbudet är här.

Stranden i Beau Vallon

Blev ju upplockad på flygplatsen direkt och hann aldri växla några pengar, så det var ju prioritet 1 när jag gick in i centrum. Men oturligt nog så var det strömavbrott och ATMen funkade inte och närmaste bank finns i storstaden Victoria. Hade inte en rupe på mig och var i stort behov av vatten efter ett par kilometers promenad i fuktig och varm luft som gör att man svettas som en gris. Men jag lyckades förandla till mig både vatten och pengar i en affär....antagligen har jag blivit lättlurad.

Det känns inte som att de är så vana vid turister för de tittar mycket och alla killar framförallt hälsar och vinkar och tutar och visslar, haha. Efter en smaskig lunch (rökt merlin sallad) traskade jag hemåt igen lagom att det började regna igen. Ångrade att jag inte tog på mig bikinin för vattnet var så skönt och varmt att inte ens jag tyckte det var kallt. Fast nu när det regnar är jag inte så sugen på att gå tillbaka till stranden och bada.

Ska kanske sova en liten stund, har varit vaken alldeles för många timmar och det är ju meningen att jag ska träffa tre andra ikväll. Fast fortsätter det regna vet jag inte om jag är så sugen på att gå ett par kilometer och bli blöt både av regn och svett. Ja, sånna stora problem har jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar