tisdag 15 mars 2011

En hälsning från framtiden

När jag kom hem från Indienresan så slog det mig att jag faktiskt snart ska iväg igen och jag blev så himla nervös och det har jag  varit från och till. Men nu när det verkligen börjar närma sig och allt praktiskt är fixat inför resan så har nervositeten försvunnit. Nu är jag mest förväntansfull.

Tack vare facebook har jag kommit i kontakt med några som jag ska jobba med. Vi verkar vara ett gäng från alla delar av världen. Har än så länge pratat med tjejer och killar som kommer från Australien, USA, Sydafrika och England. Jag och Steph från Melbourne ska träffas och ta en fika ihop dagen innan hela gruppen möts.

Så idag fick jag ett mail av min blivande chef på Seychellerna. Fick ett litet informationsmail av honom om vad som gäller första dagarna och en lista på alla deltagare. Vi är 23 stycken som ska börja i april. 13 killar och 10 tjejer. Jag flyger den 30 mars och kommer fram dagen efter tidigt på morgonen och har en heldag på egen hand i Beau Vallon som är ett turistställe om jag förstått det hela rätt. Så då ska jag ta det lugnt, bada, sola och försöka lära känna Steph lite.
Den 1 april blir vi alla hämtade på lite olika ställen på ön beroende på vart folk har hyrt in sig och bli körda till vårt nya hem. Vissa kommer stanna 5 veckor, andra 10 veckor och vissa få som jag i 6 månader. Dem första två veckorna varnade chefen i sitt mail kommer bli tuffa. Det är mycket som ska läras in, kommer bli mycket lektioner och vi kommer göra en del tester i vattnet innan vi är redo att "jobba". Han rekommendera också att vi skulle plugga ordentligt innan vi åker. Vi har fått ett tjockt häfte med alla koraller vi ska kunna. 50 arter och deras undergrupper och det ska vi kunna på latin. Jag har inte ens börjat. Jag vet vad jag ska göra på planet ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar