fredag 4 mars 2011

Varför nu?

Så en liten summering. I november bestämde jag mig plötsligt för att säga upp mig från mitt jobb, säga upp min lägenhet, ja helt enkelt säga upp hela mitt liv här hemma i Sverige. Jag tror jag överraskade några när jag sa upp mig och berättade om mina planer.  Mina planer var väll egentligen inte så klara just då mer än att jag vill ut i världen på ett eller annat sätt.

Sen dess har jag försökt få sålt mina saker, bestämt mig för att volontärarbeta första halvåret på Seychellerna och samtidigt få min divemaster där. Sen är det lite mer öppet. Kanske bara nöjesresa, försöka få jobb på en dykfirma eller komma hem?! 

Som sagt beslutet kom lite plötsligt men idén har funnits länge. Jag har i många år drömt om att göra en lång resa eller jobba utomlands. Men jag har helt enkelt inte haft modet tidigare och det har funnit andra anledningar som hindrat mig för att ta beslutet. 

Så, jag vet att många undrar varför modet plötsligt kom och jag bestämde mig för att göra detta. Jag har själv funderat på det. Vissa tycker säkert att det är lite konstigt att jag väljer att lämna ett jobb som jag trivs bra med och lever ett bra liv med många härliga vänner, har ett roligt extra jobb på ett gym där jag träffat en massa spännande och goa tjejer, har rest mycket. Men det är nog mitt nästintill perfekta liv som gör att jag vågar ta steget. När jag flyttade till Hässleholm var jag en förvirrad och vilsen själ som var sugen att bara dra. Idag är jag glad att stannade och byggde upp mitt eget liv. Idag är jag varken förvirrad eller vilse utan lever ett rikt liv (då menar jag rikt på vänner och upplevelser), ett som passar mig. Nu tar jag ett beslut för att det känns rätt för mig och jag tycker det är dags att gå vidare och inte för att jag behöver fly ett liv jag inte trivs med. Låter det logiskt?

Jag tror att de flesta av oss aldrig ångrat våra val i livet även om det kanske inte blev som man tänkt sig. Tror till och med de flesta inte ångrar de val som rent utsagt var dåliga beslut. Hur det än blivit så har ni säkert tagit lärdom av era beslut och jag tror att hur det än slutar så blir det nått positivt av det. Oftast tror jag val och beslut blir bättre än man vågat hoppas på. Jag tror de flesta av oss snarare ångrar det där vi aldrig gjorde. Jag vill inte sitta på ålderdomshemmet om 50 år och ångra det jag aldrig vågade göra. 

Jag blir glad av all positiv respons jag fått av alla, det värmer och gör att mitt val känns som det rätta.

1 kommentar:

  1. jag tycker du gör HELT RÄTT!!!!!!!!! hade jag varit i samma läge i livet som du så hade jag gjort likadant!!!!!!!!
    GO BABE!!!!! LOVE YAAAAAAAAA!!!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera