torsdag 17 mars 2011

Sista kvällen med gänget

Igår var jag ute med mina kära kollegor på jobbet. Vi började med prestigefyllda matcher i bowlinghallen. Fyra lag hade lottats ut.

Lag 1: Ian, Lennart och Matias
Lag 2: Håkan, Jesper och jag
Lag 3: John, Stefan J och Robert
Lag 4: Kostas, Linh och Stefan N
Maskot: Elisabeth


Viktigt att känna på kloten så man får rätt.


Men innan spelet har man ju viktiga förberedelser som att hitta rätt skor vilket inte var det lättaste. Slutade med att jag hade en i storlek 36 och en 37:a. Sen gäller det att hitta rätt klot som känns rätt.






Tycker det står många ölflaskor vid Elisabeth ;-)

Koncentration var på topp i början, men det kan vara så att ju mer öl som rann ner i strupen ju mer
försvann koncentrationen.





Ser grymt proffsigt ut Håkan!!!

Det gick inget vidare för mig faktiskt, inte ens 2 öl hjälpte mig denna gång. Sist gav det mig ett rejält lyft. Lyckades inte ens komma över 100. Jag vet, det är uselt. Fast jag var inte sämst måste jag dock poängtera. Nä, bättre gick de för andra lag och mina lagmedlemar.

Men jag gillar bowling, alla kan vara med och det är nog den enda sport jag faktiskt inte bryr mig om att jag förlorar (vilket givetvis beror på att jag från början vet att jag är kass) och det är lika spännande varje gång man kastar iväg klotet och se vilket håll det rullar iväg. För fast man försöker göra exakt likadant som den gången det gick bra så verkar det som bowlingklotet lever sitt eget lilla liv och rullar precis vart den själv känner för.

  
Med den stilen kan man ju inte annat än vinna =)

And the winner is.......Jesper. Trots att jag hade proffset Jesper i mitt lag så kom laget på ett snörplig andra plats. Jag får väll erkänna att det var min prestation som gjorde att vi förlorade första platsen med 16 poäng. Håkan började lite knackligt men gjorde värsta lyftet (där funkade det med två öl). Jaja, hur som helst så vann lag 3, dvs jag får gratulera John, Stefan och Robert.





Efter en timmes hård konditionsträning var vi utsvultna och åkte till Harrys för lite proviant och även fixa till vätskebalansen. Vi hade en lite prisutdelning till vinnarna och även ett litet tröstpris till Linh som hade en dålig dag på bowlingbanan och en himla massa otur. Som vanligt blev jag både mätt och väldigt nöjd med maten. Det blev mycket prat och skratt och jag hade en toppenkväll och ett bra avslut med gänget från Perstorp.

Middag på Harrys
BAMF (Bad ass mother fucker) hamburgaren



Supergod hjort

En glad vinnare som delar med sig av vinsten.

Bästisar!!! Älskade Linh som jag kommer sakna!

1 kommentar:

  1. Waow ... Bara på några dagar jag inte glott på din blogg o så är den fullspäckad shitt ... Hehe... Din lilla gottegris!!! Bara massa mat och kram och puss -kalas hela 2sista veckorna!!! Din lilla gottegris!!! :)

    SvaraRadera