torsdag 2 februari 2012

Dag 15 – Slapp på stranden

Idag var det strand som gällde. Har ju inte solat på stranden än så nu var det hög tid. Läste min bok och lapade sol och tog ett dopp. Efter bara några timmar kände jag att jag fått nog med färg och vi var fyra tjejer som gick utanför campingens stängsel och kollade in byn vi bodde i. Fullt med småaffärer och frukthandlare. Var alldeles för varmt för att gå nån längre runda så vi kom tbx till campingen ganska fort. Jag och Kerstin spenderade sen ett par timmar på restaurangen och fick förvånansvärt snabbt maten och calamrisen var jättegod. Sen spenderade jag resten av eftermiddagen under en palm och läste vidare. På kvällen var vi ett gäng som gick till den lokala restaurangen. Provsmakade ugali som är gjort på majsmjöl. Det var en stor klibbig klump som var ganska smaklös, men nu har man smakat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar