söndag 26 februari 2012

Dag 31 – Afrikas bästa camping

Dags att köra ut på landet och bo på afrikas antagligen mest kända camping. Den fick pris för det för ett par år sedan iaf. Beror kanske inte på standarden på camping utan allt handlar om toaletter. Här finns det toaletter och duschar precis överallt. De heter olika saker. Min favorit var Eden of garden där toaletten står mitt i en trädgård. Sen fanns det kungatronen där man hade utsikt över floden. Alla toaletter finns utomhus och är festliga på ett eller annat sätt. Sen har campingen en hippopool. En pool i floden med stängsel så att flodhästarna inte kan äta upp oss. Tror alla gillade denna annorlunda camping. En av de campingar jag minns mest sen jag var här sist. Baren har en hyffsat lång shoots lista som många tog som en utmaning att smaka på alla. Jag höll mig till ett par, mest sliskiga likörblandningar.

1 kommentar:

  1. rosa elefanten2 mars 2012 kl. 11:43

    åååå me like alot.....älskar att duscha ute i det fria...men med buskage runtom såklart så man slipper skrämma övriga varelser så klart hehe :)

    SvaraRadera