söndag 26 februari 2012

Dag 38 – Fritt fall och pinkparty

Ni vet ju alla att jag gillar fallskärmshoppning och sist jag var här så hoppade jag. Varför inte göra om det? Så jag och sjutton andra åkte iväg, mitt ute i öknen för att slänga oss ut ur ett plan. Blev lite lång väntan för det var ett pyttelitet plan som bara tog tre hoppare eller till och med bara två om de ville ha en kameraman. Man fick flyga ca 30 minuter. De flög över staden och bukten och öknen. Jättefina vyer. Jag berättade för killen som skulle hoppa med mig att jag hoppat en del för och han gärna får snurra runt så mycket som möjligt. Det visar sig att killen minns mig från förra gången jag var här. Han var också med i helikoptern som jag flög och hoppade från. Han kände igen mina ögon, haha. Han berättade att det fanns ett kort på mig och instruktören jag hoppade med. Tyvärr kom jag inte tillbaka till kontoret och fick se det. Det var lika härligt att hoppa denna gång. Tyvärr var det dåligt med vind så man föll snabbt ner mot marken och det blev bara fritt fall i 35 sekunder. Men vi hann med att volta runt lite innan skärmen slogs ut. Min instruktör överlämnade handtagen och lät mig styra. Drog allt jag kunde på en sidan och vi började spinna runt, kittlade gott i magen. Det tog som sagt lång tid så jag hann inte gå i affärer och hitta nått rosa till vår pinkparty ikväll som hotellets pub fixat åt oss. Jag fick istället skynda mig tillbaka och börja laga middag. Danne och Martin var schyssta och handla åt mig så jag kunde hoppa fallskärm. Det blev biff, potatis, coleslaw och tsaziki. Smaskens!!!!. Alla var klädda i rosa, vissa mer än andra. Robban hade till och med målat sina ben, armar och ansikte i rosa. Det blev många skratt och mycket dansande hela natten lång. Kul kväll!!!

2 kommentarer:

  1. Nu passar det att plocka fram köttet!
    Var har du haft den biffen gömd?
    Krister

    SvaraRadera
  2. Haha, men Krister jag sa ju att du borde följa med hela vägen till Kapstaden.....det är ju affärerna börjar bli fulla av mat. En ren fröjd att handla :)

    SvaraRadera