torsdag 2 februari 2012

Dag 16 – Bussdag och buschcamp som inte gick så smidigt för mig

Vi satt alla på våra bussar redan fem på morgonen. Vi skulle försöka undvika morgontraffiken. Vid åtta stannade vi vid en mack för att fixa frukost. Då fick jag mitt första bakslag. Nästan all bröd hade redan möglat, suck. Tur att jag hade knäckebröd. Vi körde vidare och såg ett otroligt grönt landskap med höga berg. Fullt med åkermarker där det växte majs, te, ris och annat som vi inte vet vad det var. På bussen lästes det av dem flesta och Martin spelar en massa olika musik. Trots att det inte hände så mycket så gick timmarna ganska fort ändå. Vid sju på kvällen körde vi in på en grusväg och där skulle vi ha vår bushcamp. Märks att vi är på hög höjd för det var riktigt kallt. Fram med gasolköket och jag började sätta igång att göra en korvstroganoff. Började koka 9 kg ris, tänkte att jag kokar både till middagen och till lunchen nästa dag. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det kokade och kokade och det blev aldrig mjukt, fick hälla på mer vatten. Det blev en enda stor gröt och det började bränna på botten. Alla stod hungriga och bara väntade på maten och de blev nog besvikna när de såg hur jag fick slänga ut riset för det var inte ätligt. Fattar inte vad som hände med det där riset, har aldrig haft problem innan?!. Kände mig väldigt dum, men det var bara att börja om, fast med pasta istället. Direkt efter maten gick alla och la sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar