fredag 10 februari 2012

Dag 19 – vidare till Kandee beach

Vi körde vidare mmot Kandee beach och körde igen böjande landskap som är väldigt grönt och massvis med odlingar. När man ser hur bördigt det är här och alla fina små stenhus så känns det inte som att det har så himla fattigt. Vid lunch stannade vi i en stad för lunch och jag skulle shoppa mat. I den tredje affären hittade vi nästan allt vi behövde. När vi packat bussen var det dags för grönsaker. När jag började skriva min lista stod det ett tiotal grönsakshandlare som mer än gärna ville sälja till mig. Ett par gånger slet de lisatn och bokstavligen slogs om den stackars papperslappen. Jag fick ju tillslut helt enkelt bara ge listan till en av dem, hon sprang glatt iväg medans flera av karlarna som jag nobbat började förfölja mig och var väldigt otrevliga. Dem var väldigt upprörda att jag inte valt just dem. De följde in mig i affären och till och med i restaurangen när jag snabbt skulle slänga i mig lite mat. Krister var schysst och slängde ut dem, men de stod och väntade på mig där tills jag kom ut igen och då var det om möjligt ännu mera otrevliga. Var inte på topp humör när vår buss började rulla ur stan. Lite senare på eftermiddagen kom vi fram till Kandee beach som också ligger vid Malawisjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar