söndag 26 februari 2012

Dag 30 – Regnet bara öser ner

Slappade på förmiddagen med några resenärer. Malin hade dagen innan vunnit en middag på dansen och tänkte att det var bra att beställ mat tidigt så man kanske får den innan man blir allt för hungrig. Servitrisen var snäll och sa att hon fick bjuda på en konstigt. Så jag var på rätt plats vid rätt tid och fick alltså en gratis lunch. Lite senare kom fler resenärer och beställde lunch och jag skämtade lite och sa att de kommer säkert få maten snabbare än oss. Jag hade tyvärr rätt- Folk runtomkring oss fick mat men inte vi. Jag sa till personalen men de skrattar alltid tillbaka. Himlen öppnade sig och de ösregna. Vi var blöta och hungriga och humöret sjönk rejält. Efter två timmar fick vi tillsist vår hamburgare med en liten klick pommes som inte ens var färdiga. De skyllde så klart på strömavbrott. Suck, ibland blir jag trött på afrikaner och deras oförmåga att vara lite effektiva.
Jaja, efter mat stack jag och Nicke för än ny shpiingtur. Dags att köpa en massa mat för flera dagar framöver. Riktigt bra affär och jag fick så gott som allt jag behövde. När vi kom tillbaks till campingen var det nästan dags att börja på middagen. Kändes som svensk midsommar när vi fick laga mat i regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar